Trei dintre cei cinci finalisti la “Talentul anului” au deja publicate texte in presa din Romania, lucru care contravine regulamentului. Unul dintre ei a fost descalificat in urma sesizarilor noastre.
Mitrut Docan, finalist al concursului, a fost descalificat dupa ce s-a descoperit ca este editor al Gazetei Sporturilor si are opt articole publicate pe acest site. Organizatorii “Talentului Anului” sustin ca s-a ajuns aici pentru ca “am avut incredere in buna cuviinta a participantilor”, care au ascuns activitatea lor anterioara din presa. De fapt, ei au profitat de o portita din regulament, care nu prevedea si trimiterea unui CV impreuna cu textul inscris in concurs. Cu toate acestea Mitrut Docan, apare printre cei cinci finalisti anuntati in Evenimetul Zilei.
Mai mult, Feher Codrut, o tanara speranta de 36 de ani (!), a luat premiul 2 in 2006, a publicat pe Hotnews, dar organizatorii au decis sa-i acorde si o a doua sansa si l-au propulsat in finala. Alex Enasescu a publicat si el, dar nu texte cu tema sportiva. Totusi putem spune ca a avut un usor avantaj fata de ceilalti candidati, datorita experientei pe care o are.
Concursul “Talentul Anului”, demarat in urma cu doua luni, avea un obiectiv maret: gasirea tinerilor “care isi doresc sa devina jurnalisti sportivi, dar stiu ca pentru aceasta nu este suficient sa numere cornere sau sa consemneze faulturi”. Conform regulamentului, “<<Talentul Anului>> se adreseaza tinerilor amatori, care isi doresc sa lucreze intr-o redactie de sport, nu celor care fac (sau au facut) asta deja“.
Carina Sava, organizator, a incercat sa se scuze pe blogul premiilor (urmariti comentariile).: “Am incercat sa evitam situatii in care unii participanti sa aiba texte publicate, i-am contactat pe fiecare in parte si am pus intrebari in acest sens. Mai mult de atat nu putem face” . Totusi, acest lucru a fost reusit cu o simpla cautare pe Google de catre unul dintre participanti la concurs.
Pusa in fata faptului, Carina Sava nu a putut sa se lege decat de tonul dur al contestatarului, care s-a intrebat retoric: “De aia a durat asa mult publicarea rezultatelor, pana i-ati gasit pe aia cu pile? Astea sunt tinerele talente ale anului trecut sau chiar mai vechi”
Castigatorul va fi desemnat astazi, la “Phoenicia Grand Hotel”. Pe langa “Talentul Anului”, se acorda numeroase alte distinctii, printre care “Reporterul Anului”, “Editorialistul Anului”, “Cel mai bun comentator TV”, “Cel mai bun comentator radio” si marele premiu, “Ziaristul Anului”
Mihai SCHIAU
Bogdan FECHITA


Tassos
November 26, 2008
Felicitari, baieti, pentru investigatia realizata!!! Foarte bine, m-am saturat de magariile astea! Nu inteleg cum de nu au fost verificati candidatii; iar justificarile organizatorilor sunt puerile. Am un pont: intrati pe gsp.ro si dati la cautare numele Mitica Docan si veti vedea cate articole a publicat cu adevarat acest baiat. A, iar faptul ca tanarul ala are 36 de ani este savuros! Numai bine!
mihai
November 26, 2008
Salut, Tassos
Ms de pont si de felicitari. Mitrut Docan are 8. Mitica are 308 :O Dar nu stim daca este acelasi. Bineinteles ca sunt puerile justificarile… “mai mult decat atat n-am putut face, nu facem Politie”
:|
fbogdan1988
November 26, 2008
Ar fi prea urat sa fie acelasi si cei de la Premiile Ioan Chirila sa nu se fi sesizat, pana sa ii anuntam noi. Linkuri am dat si eu in acest text, dar multumim si pentru pontul tau.
Tassos
November 26, 2008
Acelasi este, poti sa ma crezi pe cuvant! Pe sportpedia il gasesti, apare ca sf_mitri, daca nu ma insel; a aparut din vara, se ocupa mai mult pe ciclism, nu spun ca scrie rau, dar cam face greseli, nu se informeaza mereu. Oricum, m-au dezamagit si mai tare Premiile Ioan Chirila; nu ca inca mai aveau o imagine credibila pentru mine. Si nu stiu cum se face, dar doi dintre castigatorii de la Talentul Anului nu au confirmat, s-au cam pierdut. Au fler cei care ii aleg.
Tassos
November 26, 2008
Ati vazut cine a luat la Talentul Anului, nu? Alex Enasescu. Ok, nu a scris despre sport, dar are experienta. Sper ca organizatorii vor posta textul, asa cum ati cerut, sa vad si eu ce capodopera este.
George Hari Popescu
November 26, 2008
Am citit la http://ioanchirila.ro/regulament.php şi nu spune nicăieri că nu ar fi voie să fi publicat anterior în presă.
marianmanescu
November 26, 2008
Baieti, la fel s-a intamplat si anul trecut. Catalina Pitis, castigatoarea, era angajata la Antena 3…
mihai
November 27, 2008
Anul trecut Catalina Pitis a scris sub un pseudonim, Dan Ionescu. Nu cred ca organizatorii au aflat abia in seara decernarii acest aspect. Deci tot magarie a fost. Oricum, asta nu inseamna ca nu merita scris articolul.
fbogdan1988
November 27, 2008
@ George Hari Popescu: Asa cum ati spus si la dvs pe blog, regula aceea apare in regulamentul “Talentul Anului”, nu in cel general. Aveti dreptate, e mai mult o abatere de la morala si creeaza suspiciuni.
@ marianmarinescu: e trist sa aflam asta.
@ Tassos: pacat! singura mea consolare ar fi fost ca unul din ceilalti doi sa castige premiul. Si eu sunt curios sa citesc “capodopera”, dar probabil ca nu o vor publica.
NeaCaisa
November 27, 2008
Mai flacai, cine s-a pisat in cerealele voastre? Hai sa lamurim unele chestii ca vad ca va place sa aberati si deja e ca un bulgare de zapada povestea asta.
1. Chiar daca as fi lucrat intr-o redactie, nu ar fi fost o incalcare a regulamentului. George Popescu cred ca a lamurit treaba asta.
2. Nu am facut-o oricum. Am castigat un concurs la Business Magazin acuma 2 ani al carei premiu era publicarea unui articol. N-am intrat niciodata in redactia lor, n-am vazut-o niciodata pe fata cu care m-am conversat pe mail.
3. Textul cu care m-am inscris e cel despre meciul Anglia – Kazkhstan de pe Wembley si il gasiti la mine pe blog.
4. Astept pe oricine sa-mi demonstreze in ce fel sunt cumva mai experimentat decat restul candidatilor.
5. Nu mai faceti comparatia cu Catalina Pitis. Nu tine.
Enough said.
mihai
November 27, 2008
NeaCaisa,
Mi se pare cel putin dubios ca articolul tau a fost preluat de unul dintre sustinatorii premiilor “Ioan Chirila”. L-am numit pe Alex Bradut-Ulmanu. Daca nu-ti mai amintesti comment-ul de pe blog, gasesti link aici:
http://www.jurnalismonline.ro/index.php?s=wembley (asta se intampla pe 13 octombrie)
Apoi, articolul tau a aparut pe ProSport.ro pe 12 octombrie. Link aici: http://www.prosport.ro/fotbal-extern/international/anglia-pe-wembley-3301441
Nu era vorba de experimentat sau nu, ci de avantajat sau nu. Exista un regulament pe care toti trebuie sa-l respectam, nu te supara. Nu e vina ta ca ai ocultat faptul ca articolul a mai fost publicat, scopul scuza mijloacele pana la urma. E vina organizatorilor.
Si oricum nu tu esti principalul vizat de acest articol.
NeaCaisa
November 27, 2008
Mihai, ma deranjeaza ca sunt mentionat intr-o discutie in care nu am ce cauta. Pe mine ma depaseste paranoia voastra si placerea asta de a lasa un semn de intrebare. “Sigur s-au facut smenuri, lasa ca stim noi.”
Cum zicea Kanye West intr-un intrviu: How miserable is your life that you have to focus on stuff like that?
gabriel molnar
November 27, 2008
am o propunere…ce ziceti daca facem un blog unde publicam toate articolele care au participat la acest concurs..si nu numai..toti cei care au participat la acest concurs sa posteze pe acel blog ori de cate ori doresc..sa fie un loc unde sa se regaseasca articolele celor care au participat la editia 2008 a talentului anului.
mihai
November 27, 2008
Gabriel, facem.
NeaCaisa, de ce nu ai ce cauta? Vreau sa stiu cum raspunzi link-urilor (mai ales celui de pe ProSport). Carina mi-a spus ca tu nu esti impotriva regulamentului fiindca nu ai publicat nimic pe tema SPORTIVA, doar un articol in Business Magazin. Atunci am banuit ca tu ai fi castigatorul, cand a insistat atat de mult asupra ta. Acum, ca tocmai articolul castigator se dovedeste a fi aparut in ProSport cu 2 luni in urma, cred ca nu e tocmai corect dpv al regulamentului (nu conteaza ce spun eu, ci regulamentul). Si de fapt despre asta e vorba: aplicarea defectuoasa a regulamentului.
Sincer, am citit articolul si e bun. Dar stilul nu e jurnalistic. In fine, deja divagam… ca text pur si simplu, este agreabil. Felicitari pentru asta!
Ma deranjeaza termenul de “paranoia” si expresia “cine s-a pisat in cerealele voastre”. Eu nu cred ca am folosit termeni duri la adresa ta.
Si oricum, nu este vorba despre tine, ci despre organizatorii premiilor. A fost dreptul tau sa ascunzi ca articolul a fost publicat pe ProSport. Dar ca organizatorii n-au descoperit asta mi se pare grav.
marianmanescu
November 27, 2008
Va sfatuiesc sa nu va mai stresati atat. Premiile Ioan Chirila sunt acordate subiectiv (excluzandu-l pe cel oferit talentului anului).
Dar raman cele mai importante doar pentru ca sunt singurele acordate in presa sportiva.
Alex, felicitari!
Carina
November 27, 2008
Bogdan, Mihai, pot sa va inteleg frustrarea si poate entuziasmul. Sunteti studenti la jurnalism si acum aveti senzatia ca sunteti pe urmele unui subiect de senzatie. Nu stiu daca e asa. Dar poate e nevoie de cateva explicatii. Le-as fi oferit si mai devreme daca nu eram prinsa in ultimele detalii legate de eveniment.
O sa incep cu Alex. Textul din Business Magazin iese din discutie pentru ca nu e pe tema sportiva. Nu stiu in ce fel ii ofera un avantaj faptul ca a fost publicat. Pana la urma si voi sunteti studenti la jurnalism si probabil aveti acces la anumite informatii despre cum se scrie un text despre care alti concurenti nu stiu nimic. Textul din prosport nu poti spune ca e publicat. Nici macar preluat, pentru ca s-a facut o referire la blogul personal al autorului.
Asupra lui Docan Mitrut nu insist. L-am descalificat imediat ce ni s-a confirmat ca textele publicate ii apartineau. Faptul ca s-a ajuns in aceasta situatie ma deranjeaza cu atat mai mult cu cat l-am intrebat personal daca a avut vreodata publicate texte pe tema sportiva. Mi-a spus ca a scris pe un blog pe mysport, dar nicio mentiune legata de gsp.ro.
Feher Codrut. Nu inteleg semnul exclamarii din dreptul varstei. Nu exista nicio mentiune in regulament legata de acest aspect. Dimpotriva, am incurajat pasionatii de gazetarie sportiva de orice varsta sa se inscrie in concurs. El a fost admis in concursul de anul acesta cu toate ca a castigat locul 2 la una dintre editiile precedente.
Mihai, nu inteleg referirea la Bradut Ulmanu. A fost unul dintre sustinatorii evenimentului la fel ca multi altii.
As vrea sa fie clar un lucru. Noi nu avem o problema cu faptul ca ni s-au sesizat anumite aspecte legate de participanti. Dar, asa cum am mai spus-o de multe ori, conteaza nu numai ce spui, ci si cum o faci. Voi, in calitate de viitori jurnalisti, stiti asta.
fbogdan1988
November 27, 2008
@ Carina:
Sa vorbim intai despre Feher Codrut. Mi se pare cel putin dubios ca pe blogul lui George Popescu (si in alte parti) sa sustineti ca premiile sunt o lampa de lansare pentru un tanar (subliniez, tanar) iar aici sa afirmati ca nu conteaza varsta. Tot acolo afirmati ca incercati sa-i excludeti pe cei care au avut deja acces intr-o redactie de sport sau li s-a publicat deja un text. Ei bine, Codrut nu e in situatia asta? A avut sansa sa se afirme. A ratat-o. Si acum la 36 de ani e corect sa le i-a sansa tinerilor? Prima impresie cand te referi la Talentul Anului e o varsta cuprinsa intre 18-23 ani (sa zicem). Daca la aceasta categorie au acces oricine, indiferent de varsta, atunci propun sa fie schimbata denumirea premiului. Nu de alta, dar induce tinerii credului in eroare. E un concurs care nu se adreseaza tinerilor (ci oricui).
Ca studenti la jurnalism, e datoria noastra de a investiga acolo unde simtim ca ceva nu e in regula. Nu consideram asta un subiect de senzatie. Noi doar am prezentat lucrurile. Ramane la latitudinea cititorilor sa considere daca premiile mai merita increderea noastra.
Nu merge faptul ca avem un avantaj fiindca suntem studenti la jurnalism. De fapt multi care au participat la concurs, sunt studenti aici. Personal, am doar 2 luni ca fjsc-ist asa ca nu pot spune ca cunosc anumite tehnici de redactere. E injust sa va legati de acest amanunt. In fond, concursul se adreseaza si tinerilor studenti la jurnalism, nu?
As fi crezut ca dupa intamplarea de anul trecut, ma refer la Catalina Pitis, v-a facut sa fiti mai vigilenti si sa verificati cat de cat participanti. Nu a fost asa. Mai mult numele finalistilor a fost publicat foarte tarziu si abia dupa ce am sesizat asta pe Blogul premiilor.
Toate astea ridica semne de intrebare asupra corectitudinii concursului si ceilalti candidati au tot dreptul sa se simta nemultumiti.
Cu respect,
Bogdan
fbogdan1988
November 27, 2008
@ Gabriel Molnar:
Sunt de acord!
fbogdan1988
November 27, 2008
@ NeaCaisa:
Ca sa fiu Fayr-Plai:
Felicitari pentru premiu! Iti doresc sa profiti din plin de colaborarea cu cei de la Evenimentul Zilei si sa nu patesti ca precedenti, adica sa te pierzi pe drum. Numai bine!
Revenind la subiect:
Noi nu ne-am legat de tine. Nu te-am declarat VINOVAT. Noi doar am gasit niste informatii dubioase si le-am publicat. Fiecare e liber sa traga ce concluzii vrea. Dar acum ca esti persoana publica, obisnuieste-te cu astfel de atacuri. Daca vei scrie pt EvZ vor fi unii care iti vor contesta si mai tare articolele. Nu e nevoie sa dovedesti neprofesionalism si nici sa aplezi la un limbaj urat ca sa-ti intelegem mesajul. Initial m-am gandit sa modific, sa scot expresiile urate, dar vad ca ti-a raspuns deja Mihai.
Carina
November 27, 2008
Bogdan, eu nu spun ca tu ai un avantaj prin simplul fapt ca esti student la jurnalism. Dar unii ar putea considera asta.
In ceea ce il priveste pe Feher Codrut, am stat mult in cumpana daca sa-l acceptam sau nu in concurs. Nu stiu insa cum ai ajuns tu la concluzia ca Talentul Anului s-ar adresa celor intre 18 si 23 de ani. Am avut participanti si de 14 ani si de peste 40. Nu cred ca varsta este o masura a talentului, Bogdan.
fbogdan1988
November 27, 2008
Carina, eu am dat varstele alea asa la nimereala. Dupa ce am citit regulamentul concursului am avut impresia ca concursul se adreseaza tinerilor.
neacaisa
November 27, 2008
Ok, asta e ultimul meu raspuns la toata “investigatia jurnalistica” pe care ati facut-o voi. Sunt pus intr-o pozitie defensiva care nu prea imi place, pentru simplul motiv ca nu am nici o explicatie de dat.
fbogdan, zici ca nu m-ati declarat vinovat. Dar va place sa o lasati asa in coada de peste; imi asociati numele cu “informatii dubioase”, “suspiciuni” si “abatere de la morala” si iarasi ma bagati la intr-o oala in care nu am ce cauta.
Cu Prosportul. Nu am nici un fel de legatura cu ei. I-am dat un mail cand am ajuns la Londra lui Dani Marton si el a fost destul de amabil incat sa puna link-uri de pe blogul lui pe blogul meu. That’s it. Iarasi n-am intrat in viata mea in redactia lor si nu m-am intalnit fata in fata cu nimeni de acolo. Am participat cu unul din articolele care il vedeti legat si de site-ul Prosport pentru simplul fapt ca l-am considerat cel mai bun. Logic nu? Inca de la prima discutie pe care am avut-o cu Carina i-am explicat relatia cu Prosportul, n-am ascuns nimic. Dar probabil n-ati ajuns la lectia cu “Don’t assume because you make an ass out of u and me!”
Cu stilul jurnalistic. Unde ati citit voi ca trebuia sa fie scris jurnalistic? Am terminat si eu FJSC anul asta si crede-ma ca daca asta era conditia legam si eu un text acolo.
Cu pierdutul pe drum. Mai ganditi-va o data. Andrei Craciun e editorialist la EVZ, celalalt baiat cica colaboreaza cu Gazeta. Catalina Pitis n-a confirmat poate si pentru ca nu merita premiul in the first place. Ea a trisat cu buna stiinta si a rapit sansa unuia dintre noi, inclusiv mie care am fost nominalizat anul trecut. What goes around comes around.
Nu ma intelegeti gresit, eu va respect si as vrea sa fiu respectat la randul meu. Stiu cum e sa pierzi si sa fii frustrat de asta, am patit-o anul trecut si am fost la un pas sa nu ma inscriu anul asta, asa de dezgustat am fost. Dar vedem lucrurile diferit. Numele meu nu are ce cauta in textul de mai sus. Nu fac parte din categoria pe care vreti voi sa o aratati cu degetul. Am inteles, stiti sa dati un search pe Google, dar lasati investigatiile pe mana alora care stiu sa le faca.
Gata! Peace! Va astept pe blog la mine sa va convingeti daca am meritat placuta de bronz sau nu.
Tiberiu
November 27, 2008
Trist.
sportlocal
November 28, 2008
“De la demaio, care îşi pune întrebări despre Premiile Ioan Chirilă, am ajuns la Sportjurnal…”
fbogdan1988
November 28, 2008
@ sportlocal:
Si ce parere ai? Sau e doar un nou fel de pinkbak?
mihai
November 28, 2008
Krossfire, multumim. Dar de ce ai dezactivat comentariile la acest topic, daca vrei parerile altora? :-/
sorin
November 28, 2008
pana la urma tot unde trebuie ajunge premiul. Asa e in Romania. Macar asta speram sa fie corect. Nu mai am incredere in nici un concurs din Romania
sandydeea
November 29, 2008
Bogdan. Haide sa iti spun o chestie. Daca de Ziua Tineretului au liber toti tinerii intre 18 si 35 ani, inseamna ca si la 35 ani tot tanar esti.
fbogdan1988
November 29, 2008
@ sandydeea: Se pare ca tineretea nu mai are limite de varsta. (app, respectivul avea 36
)
mihai
November 29, 2008
Sandy,
Noi nu vorbim de limite exacte. Ci, mai degraba, de faptul ca acestea nu sunt specificate in regulament. E o diferenta prea mare intre “tineri amatori” si “orice varsta” si e ciudat/pacat ca organizatorii se contrazic intre ei.