Da, Barack e presedinte!!!

Posted on November 5, 2008

2



De vreo saptamana incoace m-am decis sa o las mai moale cu Prosportul si sa cumpar si cotidiane nationale.  Pana atunci ma informam doar din ziarele gratuite si rar mai cumparam cate un Click! (pentru ca e ieftin :D). Curiozitatea m-a indemnat sa citesc si stiri politice, economice si sociale. Ziarul care mi-a captat a fost Adevarul. Nu-mi plac ziarele gen Evenimentul Zilei pentru ca sunt prea mari si le manevrez mai greu in metro. Pe cand Adevarul, care are un format mai mic dar multe pagini e mai usor manevrabil.Articolele mi se par de calitate. Chiar si cele din paginile sportive mi se par mai bine scrise decat cele din Prosport si Gazeta Sporturilor. Asa ca uneori, cand sunt prea captivat de unele articole le citesc si in timp ce  merg. Asa ca feriti-va din calea mea.😛

Ce mi-a atras cel mai mult atentia a fost cursa electorala pentru Casa Alba. Eu care habar n-avem de politica am ajuns sa fiu un simpatizant a lui Barack Obama. De aceea ma bucura mult victoria lui. Ziarele zic ca e o victorie istorica. O fi asa. Nu e usor ca un negru sa ajunga la Casa Alba. Ma bucura faptul ca americanii nu au fost influentati de culoarea pielii lui si l-au votat, acesta castigand la scor clar in fata rivalului sau John McCain.  De asemenea, imi place politica pe care si-a exprimat-o el, o politica lipsita de violente si prin urmare incetarea razboaielor din Irak si Afganistan. Razboiul nu e de folos nimanui. Mai bine sa ne imbratisam si sa ne pupam cu totii.🙂 Chiar si negrii pot spera la o viata mai buna acum cand “tara tuturot posibilitatilor” (cum a declarat insusi Barack la primul discurs ca presedinte ales), e condusa de o persoana de culoare. La fel China, Israel, Europa etc asteapta imbunatatirea relatiilor cu SUA. Una, alta nu ne ramane decat sa asteptam schimbarile promise. Si sa speram ca vor fi schimbari in bine.🙂 Felicitari, Barack Obama!

Despre politica noastra? Acum vin alegerile si sunt ofticat dupa ce am citit in “Paula” (foaie studenteasca realist – dadaista) ca “in sistemul asta struto-uninominal, nu puteti vota decat la voi in sat.” Clar, nashpa! E clar ca n-am sa strabat tara pentru un vot. Asa ca dragi parlamentari, un vot in minus😉.

Alta stire care am urmarit-o a fost cea legata de cresterea salariilor profesorilor. Basescu vrea. Tariceanu, nu. Profesorii fac greva. Stati putin! Nu e corect. Acum cand am terminat liceul va gasiti sa faceti si voi greva? Cat ma rugam intr-a 12-a sa ne mai dea Domnu’ o greva de 2-3 luni. Mi-au fost ascultate rugagiunile. Cu un an intarziere. :(  Pana acum am avut “greva de o zi” in unele scoli iar in altele greva de 2-3 ore. Greva generala urmeaza cam in 2 saptamani.  Sper sa nu intre si profesorii de la facultatea noastra in greva. Nu de alta, dar unii chiar imi sunt dragi.😀 Plus ca unele seminarii abia le astept, fata de orele din liceu, total plictisitoare.

Ah, si ca gazeta sa fie completa hai si putin sport. CFR a pierdut aseara. Complet dezamagit. Cred ca clujenilor le-au lipsit ambitia si nu au crezut in ei.  Viitorul devine mai negru pentru ei, probabil nici locul de Cupa UEFA nu-l vor mai prinde. Trist!😦

Ia sa vedem…ce face Steaua azi?

Bogdan

Posted in: Uncategorized