Topul meu personal

Posted on November 15, 2008

6



In asteptarea raspunsului de la ASJC m-am gandit sa fac un top personal all-time. Sunt melodii care mi-au placut, unele m-au marcat, altele reprezinta amintiri frumoase despre persoane sau locuri. Initial am vrut sa fac un Top 10. Dar cu cat m-am gandit mai mult, cu atat mi-am dat seama ca sunt multe melodii care imi plac sau mi-au placut. Asa ca dupa numeroase taieturi, adaugiri si reclasificari m-am riscat si am facut un top 15.😀 Sper ca nu mi-a scapat nici o melodie.

As vrea sa adaug ca eu nu am o buna cultura muzicala. Muzica am inceput sa o inteleg de abia acum trei ani.  Pana atunci nu intelegeam muzica pentru ca nu auzeam. E foarte posibil ca din topul meu sa lipseasca mari slagare (gen: O-zone: Dragoste din tei), dar asta din simplul motiv ca nu le-am prins.

Imi amintesc totusi ca inainte de a-mi pierde auzul ascultam o melodie a celor de la Talisman. “Sinceritate”, parca. Avea un refren, ceva de genul: “Sinceritate/ Prevad ai tai ochi cum s-au stins…” . Mult timp dupa ce imi pierdusem auzul, refrenul asta inca imi mai suna in cap. Pe erau alte melodii celebre. Gen: K1: Fata Verde, Macarena, Cocogiambo, melodiile celor de la Genius, perioada de inceput 3 Sud-Est. Era prin anii 1998-1999. Dar cum a trecut mult timp de atunci nu-mi amintesc nici aceste melodii bine, asa ca nu o sa se regaseasca in top.

Asadar, TOP 15 ALL-TIME:

In ordine descrescatoare ca asa e la moda:

15. Outlandish – Callin’ You:

Prima oara cand am ascultat melodia asta nu m-a prea impresionat. Dar cum la TV era tot mai des, cu timpul a inceput sa-mi placa asa ca merita un loc in topul meu.

14. Keo – Azi vii, maine pleci:

Keo a fost primul cantaret de care mi-a placut. Si aceasta melodie e printre primele care mi-au placut.

13. Paul Van Dyk – Let Go:

Imi place mult ritmul la aceasta piesa. E o piesa buna, care te incarca cu energie.

12. Outlandish – Aicha:

E o piesa lenta, care merita ascultata cand te cuprinde melancolia. Mi-a placut de prima oara cand am ascultat aceasta melodie.

11. DJ Project – Lacrimi de inger:

La melodia asta imi plac mult versurile. Dar eu as modifica putin refrenul in: “De ce nu esti un inger? / Sa poti zbura cu mine?/ De ce nu esti un inger?/ Sa pot iubi si eu./ De ce nu esti un inger?/ Sa plangem impreuna…” Eu mereu fredonez versurile astea in locul celor originale. Cum vi se pare?😀

Si acum sa intram in top 10, unde melodiile sunt mult mai in top:

10. KatDeLuna – Whine up:

Imi place mult ritmul, imi place clipul. Imi place vocea lui KatDeLuna si imi place si de ea. In bluza aia albastra arata foarte frumoasa. O avea prieten?😀

9. Tom Boxer feat Anca Parghel & Fly Project – Brasil:

Ce e bun place tuturor. Si imi place si mie. Melodia asta e probabil cea mai buna melodie romaneasca creata in ultima perioada.

8. Montuga – Sofia:

E o melodie noua, dar care promite mult. In ultimele zile o ascult mereu. Iar clipul e foarte amuzant.

7. DJ Rynno feat Sylvia: Save Me:

Si aici imi place mult ritmul. E o piesa numai buna, de club. Inca o mai ascult si acum desi are deja ceva vechime.

6. Cross – Numai ea:

Poate ca nu e chiar cea mai reusita melodie si locul ocupat in top poate parea deplasat, dar melodia asta are pentru mine o valoare sentimentala. Imi aduce aminte de o prietena la care am tinut mult timp.

5. DJ Rynno feat Sylvia – Feel:

Melodie care se lupta la greu cu “Brasil” a lui Tom Boxer pentru titlul de cea mai buna piesa romaneasca.

4. Linkin Park – What I’ve Done:

Nu e doar o melodie superba ci are si un mesaj puternic. E cel mai frumos clip care l-am vazut. Simetria dintre bine si rau e atat de evidenta, iar lumea e atat de bine descrisa. Din pacate, asta e ceea ce noi oferem Terrei. Trist.😦

Surle, trambite si ritmuri, pregatitiva pentru ca urmeaza Top 3:

3. Fly Project – K-Tinne:

Intr-o perioada in care Romania era vrajita de Umbrella Rihanei, sau de “Nu conteaza” a lui Akon, eu am ales o melodie autohtona. Ritmul puternic m-a facut sa inteleg mai bine aceasta piesa si asa a intrat mai repede in inima mea.

2. Keo – Daca as putea sa zbor:

Piesa aceasta are o mare valoare sentimentala pentru mine. Este prima melodie pe care am auzito si am inteleso dupa ce mi-am recuperat auzul. Era singura melodie care reuseam sa o diferentiez dintre toate zgomotele de pe MTV sau KissTV. Stateam mult pe post doar ca sa prind inca o data aceasta melodie. Eram fascinat de ritm, de dum ii urca si coboara vocea in timp ce canta: “Daca as putea sa zbor”. Aceasta e prima melodie care mi-a placut.

And the winner is:

1. Lenny Kravitz – I’ll be Waiting:

E melodia care ma descrie mereu. In ea ma regasesc. Inca mai astept pe cea care imi va fi alaturi. Si nu am sa renunt sa o astept. I’ll be waiting…

Acesta e topul meu all-time. Melodii care de-a lungul timpului mi-au placut si mi-au ramas in inima. Imi exprim totusi regretul ca nu am putut include si alte melodii care mi-au placut la un moment dat. De exemplu:

– Timbaland: Scream

– Keo: In ochii tai

– Tokio Hotel: Monsoon

– DJ Project: 2 Anotimpuri

– Crazy Loop: Crazy Loop (Mm-ma-ma)

– Fly Project: Cheyenne

– Pussicat Dolls: Wait a minute

– Activ: Reasons

– si multe altele.

Sunt constient ca tutoror le place muzica. Unii avem un gen de muzica preferat. Altii un cantaret. De asta sunt curios, voua ce melodie v-a placut cel mai mult? Ce cantaret ati admirat?  Chiar, oare cu cine ma potrivesc la melodii?😀

Posted in: De'ale vieţii