“Unirea se bate pentru grupele Ligii Campionilor”

Posted on November 17, 2008

3



In urma cu doi ani citisem un articol in Gazeta Sporturilor un articol. Nu mai tin minte autorul. Tin minte contextul, dar nu imi amintesc la ce meci se refera. Autorul voia sa faca o paralela intre acel meci (cred ca din Liga Campionilor) si campionatul nostru. Acesta scria: “am avut o viziune, Unirea Urziceni se batea pentru grupele Ligii Campionilor”. Am privit aceasta fraza putin amuzat si neincrezator. Urziceniul abia promovase. Nu avea nici un jucator consacrat in echipa. Majoritatea jucatorilor erau anonimi. Rezultatele dupa cele cateva etape erau pe masura unei echipe nou-promovate: o victorie, 2-3 egaluri si cateva infrangeri. Undeva pe locurile 12-15 in clasament. De fapt, era chiar una din favoritele la retrogradare. Asadar nici o premisa sa se adevereasca viziunea autorului. Totusi aceasta viziunea mi-a ramas in minte si uite ca acum e mai veridica ca oricand. Urziceniul e pe primul loc. A batut liderul, Dinamo. Diferenta de locul 3 e de sapte puncte. Dar lucrul cert e ca Unirea chiar se lupta pentru grupele Ligii Campionilor. Chiar si daca ar termina pe 2.  Cum a ajuns o echipe anonima sa fie liderul Ligii I? Un antrenor foarte bun: Dan Petrescu. Un manager abil: MM Stoica, care a ajutat cu experienta sa de la Steaua echipa. Un presedinte care nu pune presiune pe jucatori si nu se baga in toate scandalurile: Bucsaru. Si nu in ultimul timp: jucatorii. Fara vedetisme, domina colectivul. Jucatori ambitiosi, dornici de a-si depasi conditia si muncitori.

O alta declaratie, de data asta a lui Borcea. Dupa primele doua etape din sezon: “E anul lui Dinamo!”. Nu l-am crezut. Rapid facea samba cu adversarele. CFR juca si ea bine. In schimb, Dinamo? Egal cu Pandurii si victorie chinuita cu Gaz Metan. Iata ca jocul lui Dinamo s-a imbunatatit intre timp si implicit rezultatele. Au avut constanta, au stiut sa profite de pasi gresiti ai adversarilor si iata ca in acest moment e favorita la castigarea campionatului. Nu vad Urziceniulcampioana, chiar daca mi-ar placea ideea. Asta pentru ca Urziceniul e totusi o echipa mica, fara experienta.

La Steaua se vede ca Gigi e in campanie electorala. Deci nu mai are cine sa ajute echipa. Fara valizele si brichetele latifundarului Steaua oscileaza din infrangere in egal si ajunge la 11 meciuri fara victorie. Cand campania se va termina Gigi va incepe din nou sa apese pe butoane si veti vedea ce repede va recupera Steaua punctele. Eu sper sa fie totusi tarziu momentul cand Gigi va face primele manevre, asta deoarece Steaua nu prea are in acest moment fata de campioana.

Despre Rapid…..eternul “farmec al vietii”, eterna pasiune, eternul drog la care nu pot sa renunt. Ah, si eterna instabilitate la nivelul conducerii. Ce mult am sperat asta vara ca va domina in sfarsit campionatul. Inceputul era promitator. 3 victorii, din care una cu campioana CFR. Devenisem deja un adept a lui Peseiro si al stilului 4-2-3-1. Eram asa de increzator incat inainte de meciul cu Otelul nu am avut nici o emotie. Eram sigur de victorie. Atat de sigur incat nu intelegeam ce se intampla. Otelu – Rapid: 2-1. De aici lucrurile s-au rupt si a ramas doar amintirea primelor etape plus victoria cu rivalii de la Dinamo. In rest numai dezamagiri. Fie in Cupa UEFA cu Wolfsburg, fie in campionat cu echipe mult mai slabe. Cu timpul m-am resmnat si mi-am dat seama ca Borcea stie el ce spune: “Va fi anul lui Dinamo”. Pentru Rapid nu pot spera decat la un loc de Cupa UEFA la sfarsitul sezonului. Si l-am pierdut si pe Coman…

Posted in: Fotbal de la noi