Sunt membru ASJC! :)

Posted on November 18, 2008

10



Azi dimineata am aflat raspunsul mult asteptat: “Felicitari! In urma evaluarii tale de catre mebri ASJC ai fost selectat pentru a deveni membru pasiv!”. In traducere proprie: Am reusit! Am trecut de Interviu! Sunt membru ASJC!🙂

Cum a inceput totul?

Prima oara am auzit de ASJC asta vara. In timp ce lucram pe forum la texte pentru admitere am ajuns intamplator si pe blogul lor. A fost primul meu contact cu ASJC. Chiar daca nu eram inca la facultate, imi doream sa intru in aceasta organizatie. M-a atras inca de la inceput aceasta idee de a fi intr-un grup in care sa pot face ceva mai mult pentru facultate, in care sa ma pot implica si ajuta.

Vara a trecut. Am trecut si prin examenul de admitere. Am ajuns student la ID. Gandul nu-mi statea decat la 2 lucruri: echipa de fotbal FJSC si ASJC. Erau cele 2 lucruri pe care mi le doream cel mai mult. Dupa aproape o luna apar si afisele: recrutari ASJC. Marti si Miercuri de la 18 la etajul 6. Eu am mers marti. Eram oarecum nerabdator. Prezentarea lor a fost foarte reusita. Mi-a placut mult filmuletul lor si faptul ca prezentarea s-a facut mai mult prin diapozitive. Asa am putut intelege si eu ceva.

Urmau interviurile. Dar pentru asta trebuia sa imi pregatesc un CV, o chestie de motivatie si o descriere in engleza. CV-ul era deja pregatit (trecuse inainte pe la multe firme). Trebuia sa-mi mai incordez muschii pe motivatie si pe descriere. Motivatia am facut-o repede. La descriere m-a ajutat o prietena. Si gata aplicatia.

Urmeaza interviul: “Ai fost programat pentru interviu marti la ora 18.15”. Pe la 16.30 eram deja acolo cu Ancuta. Eu terminsem la biblioteca iar ea scapase de la cursuri. La Casa de Cultura a Studentilor nu ajunsese inca nimeni. Si muncitorii de acolo faceau un zgomot stresant asa ca nu ma prea puteam intelege cu Ancuta. Mihaela e prima care a ajuns pe la 18 ca sa lipeasca instructiunile.

Cu intarziere incep si interviurile. 2 fete apoi e randul meu. Pe drum (aveam de strabatut un etaj) incerc sa imi stapanesc emotiile. Intru si dau Buna seara. Cei 3 interviatori ma saluta toti 3 in acelasi timp ceea ce ma face sa tresar. Imi revin repede si ma asez pe scaun nu inainte sa ma serveasca Mihaela cu ciocolata. Vin primele intrebari, legate de CV, apoi o intrebare la alegere de pe o lista si altele legate de ASJC. Ma straduiesc sa raspund la ele iar atunci cand sunt incurcat fac ceea ce stiu mai bine: zambesc. Interviul se termina. Mai iau o patratica de ciocolata si ies din sala. Urez succes urmatoarei fete care intra si ma indrept spre casa.

Nu dupa mult timp ma apuca si remuscarile. Imi parea rau ca nu dadusem raspunsuri mai intelepte. De exemplu la intrebarea “Ce asteptari ai de la ASJC?” am raspuns doar “nu am mari asteptari de la ASJC”. Atat. Iar un raspuns mai potrivit ar fi fost: “Nu am mari asteptarti de la ASJC pentru ca eu vad acest lucru ca o experienta utila fiecarui student, din care am numai de invatat”. Aveam si amintiri nefericite de la precedentele interviuri care am participat. Nici un interviu nu-mi reusise pana acum. Fie ca a fost la Hotnews sau la alte firme la care imi doream un job, toate s-au lasat fara raspuns. Mai aveam si experienta nefericita de la admitere cand am sperat mereu ca voi intra la zi si pana la urma am luat nota de ID. Deci toate premisele sa fiu neincrezator. Mi-era teama sa-mi fac din nou sperante. Credeam ca faptul ca nu sunt asa bun la comunicarea orala va fi si de data asta un impediment in a fi admis in organizatie.

Asa ca m-am luat cu alte treburi. Am incercat sa ma gandesc cat mai putin la raspuns, asa ca oarecum surprins am primit primul email. Raspunsul intarzia cu o zi din cauza ca mai dura cu procesarea datelor. A doua zi. E seara si iar ma apuca nerabdarea. Astept raspunsul pana la 12 dar nu apare. Asa ca ma culc. Raspunsul il primesc azi dimineata. Sunt happy! Am fost admis. Toate grijile, toate ideile ca nu intru s-au risipit si m-a invaluit un sentiment de fericire si de satisfactie. Am reusit! A fost de ajuns sa citesc prima fragment si sa sar in sus de bucurie si sa tip de fericire. Aaa…..si sa nu uit, sa-mi pun status pe mess: “EURO-Happy: Sunt membru ASJC!😀 :D”

Cam asa s-ar rezuma reactia mea la aflarea vestii. Dupa ce mi-a trecut euforia m-am asezat si am citit si restul prezentarii. Urma feed-backul. E uimitor cum au reusit sa-si faca o parere aproape corecta despre mine in doar 10 minute cat am stat la interviu: “Ne-a placut ca esti degajat, dar in acelasi timp un pic timid. Am observat ca iti place interactiunea cu oamenii, ceea ce e grozav! Uneori ni s-a parut ca tinzi sa fii prea centrat pe tine, insa te-ai prezentat foarte bine, imbracat cu bun gust si foarte adecvat situatiei”. Asta a fost parerea lor si in mare parte subscriu. DAR….de ce timid? Nu inteleg. Poate putin sensibil sau mai tacut pentru ca nu pot comunica bine, dar timid…nu prea cred.

Mi-a placut si sfatul lor: “Ai spus ca iti place sa ajuti. Incearca sa ii lasi si pe ceilalti sa te ajute pe tine pentru ca ai potential!”” Aici au nimerit-o 100%.🙂

Deci…acum sunt membru pasiv ASJC, aflat in perioada de proba. Saptamana asta urmeaza sa primesc un mail cu ceea ce urmeaza sa fac. Pentru mine cel mai important e ca am trecut peste interviu, un mare hop pentru mine pana acum.

Pentru necunoscatori ASJC vine de la Asociatia Studentilor din Jurnalism si Comunicare. Aceasta asociatie e destinata tuturor celor interesati de PR, Jurnalism si de Publicitate. Asociatia desfasoara propriile proiecte si colaboreaza la alte proiecte atat in tara cat si in strainatate. Totodata este un membru deplin al European Youth Press. Mai multe detalii pe blogul ASJC.

V-am lasat. Plec in Europa cu ASJC. Sa va inscrieti pe lista de asteptare pentru fotografii. (glumeam :P)

Bogdan