Fotbalul si matematica

Posted on November 20, 2008

1



Acest post e dedicat acelor fete care cred ca fotbalistii in vestiar vorbesc doar despre sex si shaorma.

Bine, nu suntem noi fotbalisti profesionisti, dar fotbalisti tot suntem. Si sa nu va mirati daca dupa antrenamente purtam discutii incise despre….matematica. S-a intamplat azi. Dupa antrenament am mers sa ma schimb in vestiar, aproape unde isi are antrenorul barlogul a inceput o discutie care i-a acaparat pe cativa dintre noi, cu dl antrenor in frunte. M-am apropiat si eu sa vad despre ce e vorba. Ei tot scriau ceva pe o foaie si vorbeau, dar cum nu am auzul asa fin nu imi dadeam seama despre ce e vorba. Am ajuns si mai aproape si apar primele semne: niste cifre. Initial am crezut ca e vreun fel de schema de fotbal. M-am tras si mai aproape asa ca am vazut bine ce era pe foaie. O formula de matematica. Suna cam asa: “a2-a2 = a2-a2” (a se citi “a la puterea 2”, nu stiu cum sa inalt 2-ul ala). Eu care ma pricep doar sa calculez coeficienti, golaveraje si alte chestii de statistica, habar nu aveam despre ce e vorba. Recunosc, sunt paralel cu matematica. Nu insa si ceilalti baieti, vreo 7 plus antrenorul, care se straduiau sa rezolve problema. Cum eu nu intelegeam nimic din dezbateri, i-am lasat pe ei sa dea de capat exercitiului. Mai tarziu am aflat ceva de genu “erau 6 numere si putem pune orice semn (adunare, scadere etc), dar sa ne dea rezultatul 24”. Ma rog, ceva de genul asta. Dar nu rezolvarea exercitiului e importanta, ci faptul ca baietii dupa un antremant epuizant prefera sa discute despre….matematica. Sper ca am distrus putin din mitul acela tembel: “Baietii se gandesc doar la sex”. Nu domnisoarelor, ne gandim si la matematica.😀

As vrea sa-i rog pe unii dintre colegi care au fost la antremant azi (Lucian, Cosmin sau Andrei) sa explice mai bine exercitiul si despre ce e vorba, pentru ca eu nu am inteles mare lucru din el. Ma impresionat doar faptul ca dupa antrenament si-au gasit drept subiect de discutie matematica.

In alta ordine de idei:

1. Azi a fost cel mai reusit antrenament al meu de cand merg la Drept. Chiar daca am intarziat 10 minute si am pierdut o parte din pregatire. Am reusit sa inscriu si doua goluri. Primul foarte frumos. Gol din intoarcere dupa ce initial trasem slab si balonul a fost respins de un aparator advers. Mingea a revenit la mine si din intoarcere am tras spre poarta. Mingea a lovit intai transversala ca apoi sa intre in poarta. Al doilea gol a fost o combinatie in trei. Un coechipier imi trimite mingea. Sunt blocat, nu reusesc sa trag la poarta asa ca inalt mingea la alt coechier. Aceasta vrea sa traga la poarta dar mingea e respinsa si mingea ajunge la primul coechipier. La randul lui e blocat, dar eu sunt mai liber asa ca imi paseaza. Trag puternic cu latul si portarul nu reuseste sa o intercepteze. In sfarsit…doua goluri. Pana acum nu am avut evolutii prea bune la antrenamente. Sper sa cresc de acum.

2. Dupa antrenament am fost cu colegii mei la targul de carti Guadeamus din complexul Romexpo. M-am simtit asa de bine printre atatea carti. As fi vrut sa iau ceva din toate. Dar cum bugetul nu-mi prea permite a trebuit sa ma limitez la 4 carti. Am lasat cam 75 lei de acolo, in scimb m-am intors cu 3 plase de carti plus pliante, brosuri si ziare primite. A fost o mare satisfactie pentru mine sa fiu prin atatea carti, sa le rasfoiesc. As fi vrut sa mai stau, sa ma uit mai bine la carti, dar cum eram obositi dupa antrenament am plecat dupa o ora jumate. Acum sa-mi fac timp sa citesc cartile cumparate.

3. Romania – Georgia 2-1. Goluri Marica, D. Goian respectiv Martvalazde. Slabuti in prima repriza, multe greseli in apararea si e vizibila absenta vedetelor noastre Chivu si Mutu. Mai determinati in a doua repriza. Schimbari inteligente a lui Piturca. M-a bucurat si debutul lui Pantilimon. Il cunosc inca de cand juca la Aerostar Bacau si se antrena in spatele liceului meu.

Enjoy,

Bogdan

Posted in: De'ale vieţii