A trecut si tutoratul doi

Posted on November 24, 2008

1



Wekeend-ul asta am avut cel de-al doilea tutorat. Deoarece primul tutorat, de acum o luna, a fost unul de acomodare, primele teste le-am dat la acest tutorat. Pe langa teste am avut si ceva de munca, la multe dintre materii avand si teme de facut.

Tutoratul s-a tinut timp de doua zile. Sambata, in prima zi, am dat 2 teste. La Introducere in Relatii Publice (IRP) si la Tehnici de Redactare (TR). Nu stiu cat de bine am facut la IRP, desi a fost materia la care am citit cel mai mult. D-na Coman ne-a dat doar 7 intrebari grila spre sfarsitul orei. Adica fix atunci cand credeam ca a uitat de test.😀 Daca am raspuns macar la 3-4 intrebari corect pot sa spun ca sunt multumit.

Urmatorul test la TR a fost ceva mai usor. D-na Rosca ne-a dat doar doua intrebari. Sa descriem o calitate a textului jurnalistic si care sunt caracteristicile comunicarii de presa. Am ales sa descriu acuaretea in vreo 4-5 randuri, iar la al doilea am mers pe ipoteza ca culegerea de informatii si redactarea de texte sunt caracteristicile. Inca nu am avut timp sa verific daca e corect, dar pe baza asta mi-am redactat raspunsul de cam o pagina.

La Franceza si la PAO (Presa Asistata pentru Ordinator) am fost mai relaxat deoarece nu am avut prea mult de invatat si nici teste nu am dat. La franceza ne-am ales cu o groaza de exercitii pe care trebuie sa le pregatim pentru portofoliu la tutoratul urmator. La PAO m-a bucurat ca d-nul Hari ne-a aratat pana la urma InDesign si nu PageMaker, asa cum ne spusese data trecuta. Programul acesta mi se pare mult mai atractiv. M-am “jucat” putin cu el acasa, dar sa vad daca ma descurc si in laborator si la examen.

A doua zi, duminica, ma asteptau alte teste. Primul la Introducere in Sistemul Mass-Media (ISMM). Am dat testul in ultimele 20 de minute. 9 intrebari, toate cu variante. Imi fac sperante sa iau macar nota de promovare.😀

La ITC (Introducere in Teoria Comunicarii) am avut doar de pregatit temele. Desi m-am straduit sa prezint temele de pe primele doua tutorate acum, nu am reusit sa o predau decat pe cea din primul tutorat, pentru ca a doua era incompleta. Asta e, o voi preda la urmatorul tutorat cu cea de pe tutoratul 3.

Ultimul seminar a fost la Presa si Actualitate (PACT). Si aici am dat test, din presa de calitate. D-na Surugiu ne-a corectat lucrarile pe loc asa ca nu a trebuit sa mai asteptam pana la tutoratul urmator ca sa aflam notele. Eu am luat 8. Puteam lua 9, dar am gresit la o intrebare usoara: “Cati oameni a murit in accidentul minier de la Petrila?” Eu am spus 8. De fapt, au fost 12. Si subiectul asta il urmarisem cel mai mult saptamana asta.😦 Oricum nota e corecta, daca tinem cont ca alte doua raspunsuri le-am dat cam peticite. Asadar 8 e prima nota care o primesc ca FJSC-ist. Imi amintesc ca prima mea nota ca elev in clasa I a fost tot 8. La matematica. Se pare ca am inceput la fel. Oare voi sfarsi la fel? (am avut media de absolvire: 9.37 :-“)

Acum s-a terminat. Pana in ianuarie nu mai am emotii. Nici un test, nimic. Imi iau liber o saptamana, pe urma incep sa citesc si sa rezolv temele pentru tutoratul 3.

***

Dupa tutorat nu m-am putut abtine si am mers iar la Gaudeamus. Era ultima zi a targului. De voie, de nevoie am lasat alti 45 lei acolo. Am luat inca doua carti, dar am pus ochii pe mai multe. Of, daca as fi avut mai multi bani sa-mi iau carti.😦 Oricum mi-a placut mult acest targ de carte, ar trebui sa fie mai des astfel de evenimente. 5 zile a fost foarte putin. Asadar, cartile pe care mi le-am cumparat de la targ, dupa cele doua vizite facute acolo sunt:

“Manualul de Jurnalism” (volumul 2);

“Productia textului Jurnalistic” – Luminita Rosca;

“Notre Dame de Paris” – Victor Hugo;

“Marile Sperante” (volumul 1) – Charles Dickens

“Mina dreapta a diavolului” – John Saul

“616 – Totul e infern” – David Zurdo, Angel Gutierrez

Cu bine,

Bogdan.

Update 1: se pare ca am promovat si la ISMM. Am luat 7. Mai ramane IRP-ul si TR-ul.

Posted in: De'ale vieţii