La Multi Ani, Romania!

Posted on December 1, 2008

0



90 de ani! Atat a trecut de la Proclamarea Marii Uniri. O unire care a dat identitate tarii noastre. Desi toti aveam o identitate romaneasca, ani intregi a trebuit sa ne supunem subjugarii si tiraniei popoarelor vecine, fie ca am fost sub stapanire ungureasca, austriaca sau ruseasca. Profitand de contextul istoric si de la sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial, romanii au reusit sa isi indeplineasca cel mai mare vis. Unirea tuturor teriitorilo sub aceiasi tara. Pentru asta trebuie trecut Ardealul si eliberata Transilvania de sub stapanirea austriaca. Locul ales pentru proclamarea Unirii e unul simbolic (oras ardelean) si istoric. In fata miilor de romani adunati la Alba Iulia, Marea Unire a fost proclamata.

Azi, Romania are 90 de ani. Totusi e o tara tanara, in plin proces de modernizare. A trecut prin multa suferinta (vezi perioada comunista), dar romanii de rand nu au incetat sa spere la o viata mai buna. Desi unii inca mai spera si sunt nemultumiti de nivelul de trai….exista premise, o data cu integrarea in NATO si UE lucrurile se vor imbunatati. Avem nevoie de timp si rabdare. Prevad un viitor mare pentru tara noastra.

Pentru toate astea romanii isi merita libertatea, isi merita identitatea nationala. Cu totii meritam ce e mai bun. Am avut ocazia sa calatoresc si in strainatate, dar mai drag mi-e tot poporul meu roman. De asta am si refuzat posibilitatea de a studia la Universitatea din Padova, pentru ca mai drag mi-e sa fac o cariera aici in tara si ajut cat de putin pot, acolo unde voi activa, la dezvoltarea tarii noastre.

Am incredere in Romania si sunt mandru sa spun azi:

LA MULTI ANI, ROMANIA!

Poze de la parada din Bucuresti, 1 decembrie 2008:

poze de Mihai Schiau

Posted in: Uncategorized