Dupa Craciun

Posted on December 27, 2008

1



Sper ca ati avut cu totii un Craciun cat mai placut alaturi de cei dragi. Fiecare a sarbatorit in felul sau. Eu mi-am petrecut Craciunul acasa, in Adjudeni, cu familia mea. Nu a fost cine stie ce. Am fost chiar putin dezamagit.

Cand eram mic asteptam cu nerabdare luna decembrie. Intai pe mos Niculae. Apoi sa impodobim bradul. In seara de 24 il asteptam pe mosul. Iar dupa il asteptam pe preot sa sfnteasca casa. Urma apoi o frumoasa tombola in familie. Faceam biletele cu tot ce aveam in brad – bomboane de ciocolata, napolitane, ciocolate. Marele premiu era un mos craciun de ciocolata –  si fiecare membru al familiei extragea pe rand un biletel. Ce scria pe biletel aia primea din brad. Era ca o traditie a familiei. Era modul nostru de a imparti ce pusesem in brad.

Insa anul asta…nimic din toate acestea. Pot spune ca a fost chiar o perioada normala, singura diferenta fiind ca am fost cu familia si nu in Bucuresti.

Ma intrebam cand mi-am pierdut acest entuziasm al Craciunului. Am gasit si cateva raspunsuri. Poate atunci cand parintii au decis sa inlocuiasca bradul natural, cumparat in fiecare an cu unul mic, artificial. A disparut acel miros frumos de brad, de sarbatoare. Sau poate atunci cand tot ei au decis sa nu imbodobim bradul artificial decat cu beteala, globuri si o instalatie de iluminat. Initial au spus ca vom pune cateva dulciuri la radacina bradului (niste portocale, niste ciocolate acolo –  prea putine)  “ca asa e si in occident”. Insa treptat, au disparut si astea. A disparut astfel si traditionala noastra tombola, un alt moment care il asteptam tot anul cu nerabdare. A lipsit si traditionala masa de Craciun din Ajun, un alt lucru care m-a dezamagit foarte mult. Si nu in ultimul rand,de la “mosul”  am primit niste euro din care urmeaza sa-mi iau “ce-mi place mie”.

Cam astea ar fi motivele pentru care Craciunul m-a dezamagit. A fost chiar la fel ca anul trecut. Si ca ultimii 4-5 ani. Si presimt ca Revelionul va fi la fel.😦

Bineinteles, au fost si lucruri care mi-au placut. Pe 25 si pe 26 ne-am adunat toate rudele din partea tatei, prima zi la o matusa din sat, apoi la noi. Chiar si cei cu care stau in Bucuresti si vin foarte rar acasa. Au venit acum. Am petrecut ceva timp impreuna. Au fost galagiosi, ca de obicei…dar timpul a trecut mai usor asa. Si s-a simtit o oarecare atmosfera.

Inchei subiectul asta dorindu-va “Sarabatori Fericite ” in continuare.

In alta ordine de idei:

Daca va plac caricaturile si daca vreti sa zambiti intrati aici.

Posted in: De'ale vieţii