Traditie noua in Adjudeni

Posted on January 1, 2009

4



Se intelege faptul ca sarbatorile de iarna nu mai sunt ce au fost o data. Multe din traditii au disparut. Nu mai cumparam brazi (il avem de ani buni pe cel artificial din pod). Nu mai impodobim bradul (e de ajuns putina beteala si o instalatie de iluminat). Nu mai apare Mosul cu sacul de jucarii pe spate…primim cadourile in mana de la parinti, in cel mai bun caz sub brad.

Totusi tinerii din satul meu sunt inventivi. Si au stabilit o noua traditie. Astfel de cativa ani incoace,  in fiecare noapte de anul nou cativa tineri mai tupeisti si mai smecheri au obiceiul de a fura portile. Intai am crezut ca pentru fier vechi. Insa m-am inselat. Se pare ca de fapt e o gluma….de obicei fostii colegi sau prieteni merg la fete si le fura poarta pe care o ascund dupa un gard sau prin apropiere. Sunt si cazuri cand fata e atat de indragita incat baietii ascund poarta la sute de metri departare.

Sunt totusi incurcat. Eu oare cui i-am cazut drag? Iar mi-am gasit poarta scoasa din balamale la fel ca si anul trecut…

Posted in: Uncategorized