Cele 10 porunci

Posted on January 29, 2009

17



Astazi mi-a atras atentia aceasta postare:

  1. Eu sunt Domnul Dumnezeul Tau. Sa nu ai alti dumnezei afara de Mine. Asta mi-e clar. Dar daca nu ai nici un dumnezeu ? Atunci ce-i ?
  2. Sa nu-ti faci chip cioplit, nici alta asemanare, nici sa te inchini lor. Am intrebat mai devreme. Dar daca n-ai niciun dumnezeu ?
  3. Sa nu iei numele Domnului Dumnezeului tau in desert. Aici sunt doua variante. Te poti duce singur sau poti sa nu ai nici un dumnezeu, ca mai inainte.
  4. Adu-ti aminte de ziua Domnului si o cinsteste. Presupun ca duminica e aia. Poti sa o cinstesti oricand ? Poti sa o cinstesti de mai multe ori ? Si cum trebuie sa o cinstesti ?
  5. Cinsteste pa tatal tau si pe mama ta, ca bine sa-ti fie si multi ani sa traiesti pe pamant. Aici n-am nimic de comentat.
  6. Sa nu ucizi. Tantari am voie ?
  7. Sa nu fi desfranat. No, asta ce mai inseamna ? Ce n-ai voie ?
  8. Sa nu furi. Ok, si asta am inteles-o.
  9. Sa nu ridici marturie mincinoasa impotriva aproapelui tau. Daca nu spun nimic, sunt complice. Daca mint, tot nu-i bine. Dar daca nu mi-e aproape ?
  10. Sa nu poftesti nimic din ce este al aproapelui tau. Asta sa o inteleg asa: daca vad la cineva ceva, eu sa nu vreau ce are, adica, dezvoltand, eu nu mai am voie sa vreau nimic ce exista. Atunci nu mai vreau nimic.

Greu cu religia asta.

Posted in: Uncategorized