Jurnal de Calatorie (2)

Posted on April 18, 2009

1



***In post-ul precedent am povestit plecarea si traseul din Romania. Acum sa va povestesc despre restul calatoriei.***

Caterinca cu vamesul

Pe la 21.00 am ajuns la granita cu Ungaria. Ne-am oprit si un politist de frontiera s-a uitat rapid peste buletinele si pasapoartele noastre. Dupa ce a terminat am inteles ca vamesii vor sa ne controleze la bagaje. Chestia asta a provocat un val de indignare prin autocar deoarece multora nu le convenea ca vamesii sa isi bage nasul printre lucrurile noastre, dar ne-am conformat.

Ne-am luat cu mic, cu mare bagajele si am fost directionati spre o sala cu mese lungi. Aici ne-am deschis gentile si asteptam sa treaca vamesul pe la fiecare din noi. Eu eram surprinzator de destins si bine-dispus pentru ca nu aveam nimic de ascuns. Cu o mana butonam ultimele  mesaje inainte sa ies din tara, iar cu alta haleam din batoanele “TWIX” pe care il incepusem inainte sa ne scoata din autocar.

Ceilalti aveau stari diferite. Unii erau usor speriati, altii se grupasera cate doi sau trei si discutau. Domnisoara din dreapta mea mi-a zambit usor panicata. I-am zambit si eu, mai mult ca sa o linistesc. Vamesul a trecut pe la ea, a controlat-o si nu i-a spus nimic.

Am urmat eu. M-a intrebat ce am la mine. “Haine si diferite chestii”, i-am raspuns. Oarecum nemultumit de raspuns a inceput sa caute prin geanta. A dat peste prima plasa. A deschis-o si s-a uitat in ea. Era aparatura mea: incarcatoare, cabluri etc. Dupa inca putin scormonit a dat si peste a doua punga. Si-a bagat si in ea nasul. Usor iritat am exclamat: “Felicitari! Mi-ati vazut chilotii!” Au inceput toti din jurul meu sa rada. A zambit si el, dar a continuat sa caute. A dat peste cutia de bomboane Rafaello pe care i-am luat-o mamei. A luat-o in maini si se uita atent la ea. “Vreti si dvs una?”, am intrebat eu. Noi zambete. El nu mi-a raspuns. A pus bomboanele inapoi, a mai cautat putin, dar vazand ca nu gaseste nimic compromitator a trecut mai departe fara sa spuna nimica.

Insa nu toti au scapataa. Altora le-a confiscat baxuri de tigari si sticle de vin. Cred ca le-au dat si amenzi, de am stat doua ore dupa ei. Dupa plecarea din granita multi erau morocanosi si isi exprimau prea zgomotos frustrarile ca au ramas fara tigarile pe o luna sau vinul de Pasti.

Ne-au pus un film, Cindrella Man, insa eu am adormit inainte ca el sa se termine. Si am dormit surprinzator de bine in comparatie cu datile trecute. Cand m-am trezit eram in Slovenia. Trecusem de Ljubjana. Urma sa intram imediat in Italia.

Dupa ce am trecut de Venetia pe mine m-a luat un baiat si m-a dus cu masina pana in Padova. Am avut ghinionul sa fim prinsi pe autostrada intr-o coada lunga de 6 km chiar inainte de a intra in Padova.

Coada autostrada

Prima poza facuta in Italia. Coada mare inainte de intrarea in Padova

Am ajuns in cele din urma pe la 11.45 in oras. M-a lasat in fata garii. Aici am asteptat un autobuz care m-a dus pana in Camisano Vicentino, satul in care sta mama mea.


In post-ul urmator: Prima zi in Italia, revederea cu mama si vizita la Serena.

Posted in: De'ale vieţii