Cronologia unui concurs reusit

Posted on June 20, 2009

8



Cum a inceput?

In urma cu aproape o luna trebuia sa ii iau un interviu lui Visurat. Pentru a ma pregati cat mai bine cu doua zile inainte de a-l aborda am inceput sa ii studiez blogul. Interesant la prima vedere, mi-a atras cel mai mult atentia acest post. Pe moment nu i-am dat mare atentie, dar am retinut ideile sale.

Trece o saptamana sau doua. Intr-o dupa-amiaza oarecare trec pe la libraria Carturesti. Si cum eu nu am limita cand vine vorba de carti, cumpar si de la ei vreo 2 sacose cu ce carti mi-au placut. Ceea ce am uitat eu insa a fost ca cu ceva timp in urma comadasem pe internet 3 dintre cartile pe care le cumparasem si din librarie. Dar de asta imi dau seama abia cand primesc coletul prin posta.

Bun…deci am 3 carti de doua ori. Oare ce as fi putut face cu ele? Prima mea intentie a fost sa le revand. Asa ca incep sa intreb printre prieteni. Dar nu se concretizeaza nimic. A doua idee a fost sa le ofer la daisiprimeste.ro . Insa in scurt timp mi-am reamintit de articolul lui Visurat. Si mi-am spus: “De ce nu?”

Aveam, oricum, de gand sa fac cateva schimbari la blog. Nu ma mai atragea tema. O perioada chiar am cochetat cu ideea de a trece pe domeniul platit. Dar mi-am spus ca e prea curand. Trebuie sa mai cresc.

Cu ideea in cap si cu premiile la dispozitie am trecut la actiune. Primul pas a fost schimbarea temei, apoi am facut cateva pagini.  Unele absolut necesare, altele mai putin necesare. Toate schimbarile le-am incununat cu un concurs.

Deoarece era prima mea initiativa de acest gen, am vrut sa fie ceva simplu, usor dar si frumos. Prima oara m-am gandit la o intrebare din sport. Dar nu mi s-a parut ok ca tema concursului sa fie sportiva iar premiile sa fie in carti. Asa ca am cautat o intrebare care sa aiba legatura cu lectura, care sa implice subiectiv participantii (adica sa dea raspunsuri personale, in care sa se implice si cu care sa se identifice), dar sa fie si usor. Asa am convenit ca cea mai potrivita intrebare ar fi: “De ce iti place sa citesti?”.

Concursul s-a intins pe perioada a doua saptamani. A cuprins doua etape, una pentru raspunsuri iar cea de-a doua pentru votare. Au fost cateva persoane care mi-au preluat banerul sau au dat de veste, promovand astfel concursul. Dupa primele 2 zile am primit si sustinerea lui Serban, care a pus la bataie un premiu special.

Ce asteptari am avut si ce rezultate s-au produs?

Bineinteles, cresterea traficului a fost prima mea intentie. Pe langa asta mi-am dorit atragerea unor noi cititori.

Si mi-am dorit a fi un concurs de literatura, deoarece cartile si sportul sunt cele mai mari hobby-uri ale mele. Cum premiile erau in carti, asa si concursul a avut ca tema literatura.

Ideea mea a fost: oare cati dintre noi mai apreciaza literatura? Si daca literatura inseamna ceva, atunci ce reprezinta o carte pentru noi? Ce ne atrage la o carte, astfel incat savuram pagina dupa pagina, capitol dupa capitol, volum dupa volum fara a ne plictisi. Cati dintre noi mai cauta in literatura un refugiu? Mai avem printese care isi cauta alesul printre paginile ingalbenite ale unei carti a carei comoara nu e data de exterior ci de cuvintele asternute atat de bine de scriitorul ei? Ne mai confundam oare visele noastre cu destinul unor eroi si eroine a unei carti de care suntem acaparati de la inceput pana la capat? Mai exista tineri care in metrou in loc de CanCan si Click prefera sa lectureze un roman sprijiniti cu umarul de peretele metroului? Si daca da…de ce toate acestea? “De ce ne place sa citim?”

Acum dupa ce s-a terminat concursul, pot sa spun ca el a fost o mare reusita din toate punctele de vedere. In perioada celor doua saptamani am reusit sa imi bat toate recordurile existente. Dar sa le luam pe rand incepand cu ce ma asteptam si cu ce m-am ales.

  • Mi-am dorit cel putin 10 inscrieri la concurs. Pana la urma au fost 11. Se putea si mai bine, dar din moment ce am avut mai multe decat imi doream pot sa spun ca e ok.
  • Mi-am dorit ca concursul sa fie promovat si de altii. Ceea ce s-a si intamplat.
  • Mi-am dorit ca articolul despre concurs sa adune cel putin 100 de comentarii. La sfarsitul lui s-au adunat 523 comentarii. Mai mult decat ma asteptam.
  • Mi-am dorit un trafic mai mare si noi cititori. In perioada concursului am avut in fiecare zi intre 500 si 750 vizite. Totodata au aparut noi citori care, sper eu, ma vor vizita in continuare.
  • Mi-am dorit sa imi bat recordul la vizite primite intr-o zi. Ceea ce s-a si intamplat si inca de doua ori. Intr-o zi mi-am imbunatatit recordul de vizite pe zi cu aproape 100, ca in ziua urmatoare sa cada si recordul acesta.
  • Un alt record doborat a fost cel al unicilor prezenti simultan pe blog.

Ce urmeaza?

Cu Diana m-am intalnit deja astazi. A intrat deja in posesia premiului meu, dar si in al celui oferit de Supemen (Serban Anghene). Am fost la Bookfest, la lansarea cartii “Viata unui sef de departament povestita de fiul sau, Supemen”. Pe urma m-am mai plimbat pe acolo, printre carti  cu regretul  ca nu am suficienti bani incat sa cumpar jumatate din cartile care erau expuse.

Catalina si Deeyootzaa vor primi si ele premiile lor in curand. Si cu ele ma voi intalni personal.

In ceea ce priveste blogul…  Voi continua sa scriu cu aceeasi pasiune ca pana acum. Si sper ca macar o parte din cei care m-au vizitat in perioada concursului sa ma citeasca in continuare.

Sunt foarte multumit ca am avut ocazia sa organizez un astfel de concurs care mi-a intrecut toate asteptarile si cu siguranta voi mai repeta experienta.

Si nu in ultimul rand, va multumesc tuturor celor care ati fost implicat la el, fie prin sustinere, fie prin participare.

Posted in: De'ale vieţii