Cu Mya despre American Experience, moda si…FJSC

Posted on July 27, 2009

3



myaPe Mya am cunoscut-o toamna trecuta. Eram amandoi candidati la FJSC si ne doream neaparat sa intram aici. Inainte vorbisem de cateva ori on-line, iar ea a fost atat de draguta incat m-a invitat sa merg cu ea si inca o candidata, Andela, in prima zi de inscriere la examen sa ne depunem dosarele. M-a asteptat, in fata la Real, o fata rupta din revistele de moda. Eu eram inca buimac si nu stiam bine Bucurestiul. A urmat intalnirile candidatilor din Tineretului si Herastaru in care amandoi am fost prezenti si am incercat pe cat posibil sa le organizam. Pe urma, examenul. Am fost in aceiasi sala, unde ea a stat cu doua randuri in fata mea. Examenul a trecut si pe amadoi ne-a lasat un pic frustrati. Niciunul nu a obtinut ceea ce si-a dorit ceea ce ne-a intristat putin pe amandoi. Dar nu a fost prea mult timp pentru regrete pentru ca primul an de studentie batea la usa. Si mai un curs, mai un seminar, timpul a trecut pe nesimtite insa fara sa uitam unul de altul. Vara asta ea e in America, iar eu tocmai ce incep sa patrund in breasla jurnalistilor.

Asadar, pe Mya o vom descoperi in acest interviu in care vom vorbi de experientele ei in America in care a ajuns prin American Experience (un program de Work and Travell pentru studenti) unde lucreaza in 3 mall-uri ca vanzatoare de cosmetice. De asemenea vom mai vorbi despre moda si primul an de studentie.


1. Vara asta te-ai decis sa lucrezi in America. De ce ai ales aceasta varianta?

De fapt, vara aceasta am decis sa nu raman in Romania. Asa ar trebui pusa “problema”. M-am gandit ca va fi o experienta care ma va ajuta mult si chiar asa este. Genul de experienta care te maturizeaza, care te invata despre viata. A lucra in State a fost de fapt pretextul care m-a ajutat sa ajung aici. Pe langa asta, ma si distrez, am cunoscut oameni interesanti, am vazut locuri interesante, m-am confruntat cu multe situatii noi si neprevazute, altele decat cele pe care le-as fi avut in Romania

2. Cum decurge o zi acolo?

O zi din cursul saptamanii sau weekend? Ma trezesc in fiecare zi (exceptand ziua mea libera si duminica) la 8 AM si lucrez pana seara. Munca pe care o depun presupune multa incredere in sine, energie, dinamism. Trebuie sa fii foarte concentrat  si sa nu lasi niciun factor extern sa-ti diminueze energia. Altfel, la sfarsitul zilei vei constata ca ziua a trecut pe langa tine.

3. Ai ajuns in America printr-un program American Experience. Cum a decurs procedura de recrutarea? Ti se pare eficienta si corecta?

Intr-una din zile m-am hotarat sa ma duc la sediul AE cu inca trei prieteni foarte buni. Asta se intampla prin aprilie. Stiam de program, cunosteam studenti care au fost implicati in proiect si care urmau sa plece vara asta in State. Pentru ca m-am dus asa de tarziu sa aflu cum sta treaba cu plecarea, cu job-ul si cazarea, ofertele ramase erau foarte putine. Mai aveau la dispozitie trei, patru posturi, fiecare in zone diferite. Din patru cati ne-am dus la sediu, doar eu si inca o colega de grupa, o prietena foarte buna, am acceptat conditiile propuse si am semnat, in aceeasi zi, contractul de munca. Cred ca au fost cateva secunde in care pur si simplu mi-am urmat instinctul, in care nu am stat sa gandesc rational ce se intampla. Am simtit ca vreau sa fac asta si am semnat. Apoi a fost o chestiune de cateva zile pana am achitat prima rata a programului. Am avut pana si un interviu cu angajatorul, care a venit din State sa ne cunoasca. Cel mai dificil pas in procedura de recrutare este interviul pentru viza. Esti practic la mana lor. Iar interviul are loc cu putin timp inainte de plecare, dupa ce achiti intreg progamul. Partea buna este ca daca nu iei interviul (da, sunt si cazuri de-astea, unele inexplicabile), iti primesti banii inapoi, exceptand o mica suma. Nu, nu mi se pare corecta recrutarea. Este foarte stresant sa astepti atatea luni pana la interviu. Practic, esti la mana celor de la Ambasada.


4. Crezi ca a lucra in America e o chestie buna pentru studenti, de care trebuie sa profite neaparat cand au ocazia? Sau, din contra, implica si pericole?

Bineinteles ca implica si pericole. Pana nu ajungi aici, sa vezi ce fel de oameni sunt, care este sistemul, nu ai de unde sa stii cum este viata din State. Este o experienta proprie, diferita pentru fiecare. Programul propus de AE nu inseamna doar un job de vara in State. Reprezinta mult mai mult: o experienta de viata, o vara in care esti fara mami, fara tati si trebuie sa te descurci pe cont propriu, sa muncesti, sa faci cumparaturi, sa speli, sa faci de mancare. Cel putin asta inseamna pentru mine. Este o experienta care te maturizeaza.

FJSC – locul sacru care a devenit mai putin sacru


5. Cum a decurs primul tau an ca studenta FJSC-ista?

Fara nicio restanta. FJSC-ul pentru mine inseamna foarte mult inainte sa devin, oficial, studenta. Era un fel de loc “sacru” in care voiam sa ajung. Dar locul sacru s-a dovedit a nu fi chiar atat de “sacru”. Cu toate astea, aici am intalnit oameni minunati cu care am legat prietenii, oameni inteligenti care m-au ajutat si care au crezut in mine.

6. Ce ti-a placut mai mult in acest an? Dar mai putin?

Oamenii, persoanele pe care nu le voi uita probabil niciodata. Urasc testele grila. Prietenii stiu de ce.

Moda, plina de compromisuri


7. Vara trecuta ai lucrat in modeling si stiu ca cel mai mult iti place sa defilezi la prezentarile de moda. Spune-mi mai multe despre aceasta experienta! Ce te atrage la ea? Care sunt aspectele placute? Dar cele mai putin pozitive?

Ma ocup de modeling din toamna lui 2007. Ca sa ajungi sa faci ceva maret in modeling, trebuie sa faci multe compromisuri. De multe ori stai si te intrebi de ce lucrurile se intampla asa, si nu altfel, de ce altcineva si nu tu. Si este si foarte obositor totodata. Desi pare un job foarte usor, in realitate este foarte solicitant. Pentru o aparitie pe catwalk de un minut, se repeta saptamani intregi. Pentru trei poze care apar intr-o revista, poti face un photo shooting de cateva zile. Cu toate astea imi place. Este impresionant cand esti in fata a sute de oameni care te privesc, te admira, te aplauda pentru ca esti bun in ceea ce faci, pentru ca impresionezi. Ca in orice alt domeniu. Primesti recompensa pentru meritele tale. Iar aici recompensa nu se masoara numai in bani.

8. Insa cand a inceput anul ai renuntat la acel job. Iti pare rau? Sau aveai nevoie de o pauza? In urmatorii ani vei reveni ca prezentatoare de moda?

Nu, nu am renuntat. De indata ce voi ajunge in Romania, ma voi reapuca de modeling. Cine stie, poate reusesc sa fac ceva in State. Imi place prea mult ca sa renunt. Si vreau sa ating un alt nivel, nu ma rezum doar la modelingul din Romania, care, din punctul meu de vedere, este foarte diferit de cel din afara.