Mihai, modelul meu

Posted on September 12, 2011

0



Cînd eram în clasa a noua, diriginta ne-a cerut să scriem pe un bileţel care sunt modelele noastre. După 10 minute de gîndire, am scris singurul răspuns care îmi trecea prin cap: “nu am niciun model”.

Fiecare a trebuit să îşi justifice răspunsul. A venit şi rîndul meu. “Nu am niciun model pentru că fiecare vedetă sau celebritate promovează o imagine falsă şi au, la rîndul lor, numeroase defecte sau, la un moment dat, sunt implicate în tot soiul de scandaluri.”

Sunt rapidist convins şi antistelist declarat. Însă mereu am încercat să apreciez lucrurile pozitive de la adversari. Iubesc fotbalul, dar nu sunt fanaticul lui. Accept şi, uneori, chiar apreciez  valorile adversarilor pentru că, în fond, tocmai acest fapt face competiţia frumoasă.

Datorită trecutului său de stelist, Mihai Neşu nu s-a aflat niciodată printre favoriţii mei ca fotbalist. Nu m-a interesat, nu am urmărit evoluţiile sale şi nici cariera lui. Ca orice iubitor de fotbal, am reţinut doar informaţiile generale: fundaş lateral, la Steaua, apoi transferat la Utrecht în Olanda, cîteva convocări la naţională, etc, etc.

L-am compătimit după accidentarea din mai. Am urmărit ştirile despre el cu sufletul la gură sperînd să nu fie grav şi să revină cît mai repede pe teren.

Astăzi, Gazeta Sporturilor a găzduit un reportaj despre Neşu căruia nu îi pot găsi cuvinte de descriere. Atît de copleşit şi de emoţionat m-am simţit după ce l-am citit.

Primele rînduri le-am lecturat la lucru şi după cinci minute m-am oprit. Atenţia îmi era distrasă de prea multe lucruri, aşa că am împăturit ziarul cu hotărîrea de a-l citi cînd voi ajunge acasă, în linişte.

Nu îmi amintesc să mai fi simţit o nerăbdare aşa de mare să citesc ceva, cu toate că, pe lîngă fotbal, o altă pasiune a mea este cititul. În plus, discuţia cu o persoană din redacţie care mi-a mărturist că “reportajul este o adevărată lecţie de jurnalism”, precum şi unele reacţii pe Twitter (“Mi-au dat lacrimile: Bichonu’ e un bărbat adevărat, iar Tolo, din nou, a dovedit că e un uriaş jurnalist”sursă) sau Facebook (“Doamne cât de bun e materialul ăsta şi parcă mă oftic…pentru că ştiu că drama din spate a făcut materialul atât de bun” sursa) mi-au sporit nerăbdarea de a ajunge acasă şi a termina de citit materialul.

Ca şi în cazul atîtor cărţi de care am rămas fascinat, l-am citit cu sentimentul că nu aş vrea să se mai sfîrşească. A fost…ceva ce nu am mai citit niciodată! Unic! Genial! Emoţionant, pentru că am simţit acei “fluturi în stomac” pe care îi simţi cînd te îndrăgosteşti sau cînd  îţi place o anumită melodie.

Mihai nu este doar un fotbalist! E un erou, un model. Un model de care fotbalul romînesc a avut atît de mult nevoie în ultimul timp. Iar povestea lui este cu adevărat o dramă, însă, cu toate acestea, el rămîne optimist şi vrea să meargă mai departe.

După opt ani de la întrebarea pusă de fosta dirigintă din liceu, iată că mi-am găsit, în sfîrşit, un model. Este Mihai Neşu!

Sursă foto