Cele mai frumoase titluri

Posted on October 19, 2011

3



Foto: my-island-jamaica.com

Sînt fascinat de titluri.

Încerc să dau de fiecare dată titluri cît mai interesante şi atractive textelor pe care le scriu. Însă uneori am senzaţia că nu am un talent înnăscut pentru asta. Deseori îmi lipseşte inspiraţia. Majoritatea titlurilor pe care le-am dat sunt simple, normale. Cel puţin aşa am eu impresia.

Aşa că zilele astea mi-a venit ideea să încerc să realizez o listă cu cele mai frumoase titluri din presă.

O să încep eu şi o să dau ca exemplu două titluri pe care nu mi le pot scoate din minte. Sunt vechi, le-am citit acum mulţi ani, dar mi-au rămas întipărite în memorie. Ambele sunt în italiană şi apărute în La Gazzetta dello Sport.

Primul sună cam aşa: “L’Udine ricevre i regali Di Natale.” A fost publicat cu cîteva săptămîni înainte de Crăciun şi după un meci al lui Udinese din Serie A. E un joc de cuvinte. În jocul respectiv, jucătorul Di Natale, care e şi în prezent în lotul lui Udinese, fusese protagonist. Marcase o dublă sau o triplă, nu îmi mai amintesc. În italiană Di Natale înseamnă şi “de Crăciun”. Pentru cei care nu cunosc italiana, titlul s-ar putea traduce cam aşa:  “Udine primeşte cadourile de Crăciun”. Evident, în italiană sună mai bine.

Al doilea titlu care mi-a rămas în memorie: “Adriano non è stanco, il Chievo e avvisato!”. Scris pe două rînduri. Mi-a plăcut pentru că are rimă, probabil şi de asta mi-a rămas în memorie. A fost publicat după un turneu final şi înaintea primei etape din Serie A. Pe atunci Adriano juca la Parma şi urma să joace în prima etapă cu Chievo. Traducerea e cam aşa:Adriano nu e obosit, Chievo e avertizat!“. Din nou, sună mai bine în limba originală.

Astea sunt singurele titluri care mi-au rămas întipărite în memorie, chiar dacă au trecut mulţi ani de cînd le-am citit.

Şi aş dori să completez această listă şi să adaug şi alte titluri frumoase, prin urmare apelez la voi. Ce titluri v-au plăcut cel mai mult şi v-au rămas în memorie? Dacă primesc sugestii frumoase, o să updatez în articol.🙂

P.S.: Dintre titlurile pe care le-am dat eu, mi-a rămas în memorie, în special, unul: “Ne-au luat ce aveam mai drag pe lume: bucuria fotbalului”. Cuvintele nu sunt ale mele, ci sunt parte dintr-un interviu pe care mi l-a acordat un lider de galerie.