O admitere superficiala?

Posted on July 29, 2009

17



Voiam inca de acum cateva zile sa scriu ceva despre sistemul de admitere de la FJSC, dar am ezitat din doua motive. Primul a fost ca nu voiam sa scriu la cald si sa spun lucruri care m-ar fi putut afecta. Al doilea e ca nu voiam sa supar pe cineva cu ceea ce spun.

Un articol al domnului profesor George Hari m-a convins totusi sa spun ceea ce am pe suflet. Asa ca reiau ce am comentat la el. In acelasi timp am modificat unele parti si am mai facut unele adaugiri unde mi-a scapat ceva.

Mie admiterea la FJSC mi se pare superficiala, asa ca nu ma mir ca intra an de an toate persoanele care nu merita. Iar cei care fac de un an (sau mai mult) meditatii pe forum se multumesc cel mult cu un loc la taxa. Insa multi se trezesc si la ID.

Sincer, nu mai vad nici un rost sa faci meditatii asa mult timp, cand totul tine de inspiratia pe care o ai pe moment. Inspiratia nu se invata prin meditatii! Iar la subiectul asta totul tine de ideea pe care o ai pe moment. Ca sa nu mai vorbim ca inventarea povestilor nu are nicio legatura cu jurnalismul ci mai mult cu literatura.

Singura proba care mi s-a parut pertinenta la acest examen a fost proba de gramatica. Si asta a fost si cea mai corecta proba deoarece a fost una obiectiva. La celelalte esti la mana corectorilor si esti notat dupa subiectivismul lor.

O alta proba care ar trebui inclusa ar fi cea de cultura generala. Adica ceea ce facem noi la PACT. Se presupune ca jurnalistii ar trebui sa fie bine informati, nu? Atunci de ce nu ar fi asta o proba la admitere? Sunt curios cati dintre candidati stiu cand sunt alegerile din Moldova sau ce a facut Apolodor din Damasc.

De asemenea nu imi place faptul ca nota de la BAC si media din anii de liceu nu se ia deloc in considerare. Adica noi am muncit 4 ani degeaba? Stiu….se spune ca notele din liceu nu indica realitatea, ca sunt obtinute prin spaga, ca unii nu stiu nici macar sa scrie dupa perioada asta. Dar de ce facem noi tocmai ce ii invatam pe candidatii de pe forum sa nu faca? De ce generalizam? Eu cred ca sunt si elevi care muncesc in liceu si cred ca sunt mai multi decat cei care obtin note false.

Sistemul acesta de admitere nu merge. E superficial. Am simtit pe pielea mea anul trecut toate aceste nedreptati. Si acum imi pare rau pt cei care trec prin aceleasi sentimente ca si mine. Sunt copii care au muncit mult timp si s-au trezit intr-o singura zi la ID. Pot fi acuzati ei cu ceva?

Totusi forumul are si aspecte pozitive. Tin la el pentru ca aici mi-am facut primii prieteni si ramane in continuare un loc in care poti sa legi prietenii cu viitori tai colegi. Ceea ce nici o alta facultate nu iti ofera. Asta e unul dintre cele mai bune parti ale lui.

Update:

Ca informatie de fond cititi si ce scrie tot pe acest subiect Cristi Lupsa si profesorul Bradut Ulmanu.