Nu mai cred în Mutu!

Posted on January 7, 2011

5



Chiar în momentul în care scriu aceste rânduri are loc conferinţa de presă de după apariţia informaţiei cum că Mutu a fost exclus din lotul Fiorentinei. O conferinţă la care Mutu este aşa cum a fost şi în ultimul an pe terenul de fotbal: absent.

Nu mă surprinde deloc să aflu că Adrian a fost pus pe liber de Fiorentina. De fapt, pare un final previzibil al evenimentelor din ultimul an.  Şi nu condamn cu nimic clubul Fiorentina:  a acţionat corect.

Adrian Mutu a fost un fotbalist talentat, căruia mereu i-a lipsit disciplina. Dacă ar fi fost un jucător cu capul pe umeri şi nu ar fi creat toate problemele pe care le ştim, astăzi am fi putut scrie despre el la fel cum am scrie de Xavi, Iniesta sau Sneijder (cred că ar fi totuşi mult spus  dacă i-aş include în comparaţie pe Messi şi C. Ronaldo). A dovedit asta prin transferul la Chelsea, club la care a confirmat şi a înscris goluri memorabile. Din păcate, viaţa personală s-a răsfrânt asupra celei sportive. A fost astfel un uriaş şut în fund pe care el l-a dat unei cariere glorioase.

A rămas un jucător important, dar indisciplinat. Şi cu fiecare ieşirea pe care o avea mi-am dat seama că Adrian nu merită suportul şi încrederea mea. A avut jocuri bune, a marcat pentru naţională în meciuri decisive, dar a continuat să cauzeze probleme.

Mutu nu are caracter şi am dubii asupra personalităţii sale. E doar un tip care s-a trezit celebru şi a început să profite de statutul său, fără ai păsa de consecinţele faptelor sale. Aşa cum am menţionat, are o singură calitate: talentul său incontestabil. Dar nici de acesta nu a ştiu să profite şi să îl pună în avantajul său.

Ce urmează pentru Adrian? Nimic bun! O echipă mediocră pentru care va mai avea câteva apariţii, dar va cauza şi mai multe probleme. Probabil va mai fi decisiv în câteva meciuri şi va mai înscrie câteva goluri de generic, dar treptat se va stinge chiar fără să ne dăm seama.

Rămas bun, Adrian! Nu îmi voi aduce aminte de tine.

Credit foto